Publicaties Erik Renkema

Erik Renkema heeft de volgende publicaties op zijn naam.

  • De Kock, A., Sonnenberg, P.M., Renkema, E. (2018), 'Normativity in empirical youth ministry research', in: Journal of Youth and Theology 17(2), 81-103.
  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M. (2019), 'Dutch Cooperation Schools as Democratic Communities: A Constructive Perspective from Dewey’s View on Democracy in Education', in: Religious Education. DOI: 10.1080/00344087.2018.1525979.
  • Renkema, E. (2018), Two of a Kind. The Identity of Cooperation Schools in the Netherlands and the Correlation with Religious Education. Ede: GVO drukkers.
  • Renkema, E. (2018), 'Kenniswerkplaats. Over een nieuw onderzoeksinitiatief van Hogeschool Windesheim', in: Narthex, 83-85.  
  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M (2018), 'Religious Education and Celebrations in a Dutch Cooperation School', in: Religion & Education. DOI: 10.1080/15507394.2017.1416886.
  • Renkema, E. (2017). Vieren op een samenwerkingsschool. Zorgprimair. CNV.
  • Renkema, E. (19-10-2017), 'Het probleem van de samenwerkingsschool. Verslag van interview over promotieonderzoek', in: Dagblad van het Noorden.
  • Renkema, E., Mulder, A. & Barnard, M. (2017), 'Key Values of a Dutch Cooperation School and the Practice of Religious Education', in: British Journal of Religious Education. DOI: 10.1080/01416200.2017.1361380
  • Renkema, E., Mulder, A., & Barnard, M. (2016), 'Merging Identities: Experiments in Dutch Primary Education', in: Religious Education: The official journal of the Religious Education Association 111(1), 75-94.
  • Renkema, E. (2014), 'Levenskunst op school!', in: M. van den Bogaerdt & M. Jongewaard (red.), School!Gids. Een toekomstvisie op ons onderwijsbestel. Almere: Vereniging Openbaar Onderwijs. 
  • Renkema, E. (2013), 'Focus op levensbeschouwelijke vorming', in: L. Beker & M. Jongewaard (red.), School! Almere: Vereniging Openbaar Onderwijs.
  • Renkema, E. (24 juli 2013), 'Een specialist in levensvragen', in: Nederlands Dagblad. 
  • Renkema, E. (15 maart 2013), 'Stel het kind centraal bij godsdienstonderwijs', (red. I. Evink) in: Christelijk Weekblad, pp. 8-9. 
  • Renkema, E. (2011). Hoi, wat denk jij? Kleine en grote vragen van en voor tieners. Gorinchem: Narratio. 
  • Renkema, E., Veerman, G., Idema, E., Thijs, A. (2010), Harde kern. Levensbeschouwelijke verhalen. Amersfoort: NZV/Kwintessens.
  • Renkema, E. (2010), 'Ervaringsleren in het GL-onderwijs', in: T. Visser (red.), Narthex. Woerden: Verus, 13-17. 

Cookies

We vinden het belangrijk om je daar goed over te informeren. Cookies helpen ons je ervaring op onze website te verbeteren. Functionele cookies dragen bij aan een soepel draaiende website. Analytische cookies bieden ons inzicht in hoe gebruikers de website gebruiken. Met marketing-cookies kunnen we je op basis van je websitebezoek gepersonaliseerde inhoud bieden.