Publicaties Hanna de Jong-Markus (tot 2022)
Hanna de Jong-Markus heeft de volgende publicaties op haar naam.
Wetenschapelijke publicaties
- De Jong-Markus, J.J. (2022). Reconciling Religious Diversity and Mono-Religiosity: The Case of Teachers at Orthodox Protestant Primary Schools in the Netherlands (dissertatie). Ridderprint. ISBN: 978-94-6458-213-0.
- Markus, J.J., Bertram-Troost, G. D., De Muynck, A., De Kock, A., & Barnard, M. (2021). Distinction, Identification, and Recognition: Teachers in Orthodox Protestant Schools on Their Faith and Religious Others. In: International Journal of Religion and Spirituality in Society, 11(1), 137-154. DOI: https://doi.org/10.18848/2154-8633/CGP/v11i01/137-154.
- Markus, J.J., Bertram-Troost, G. D., De Kock, A., De Muynck, A., & Barnard, M. (2019). Stimulating Inquisitiveness: Teachers at Orthodox Protestant Schools about Their Roles in Religious Socialization. Religious Education, 114(4), 513-527. DOI: https://doi.org/10.1080/00344087.2019.1581874.
- Markus, J.J., De Kock, A., De Muynck, A., Bertram-Troost, G. D., & Barnard, M. (2018). How Cohesion Matters: Teachers and Their Choice to Work at an Orthodox Protestant School. In: Journal of School Choice, 12(4), 567-587. DOI: https://doi.org/10.1080/15582159.2018.1437313.
Overige publicaties
- Markus, J.J. (maart 2018), ‘Geen snoepjes krijgen, maar voedselpakketten geven: je les meer christelijk maken met What If Learning’, in: DRS Magazine pp. 28-29. (Interview door C. Veldman).
- Markus, J.J. (september 2016), 'Kerk & theoloog: ‘Het hangt allemaal niet van mij af’', (interview met Hanna Markus) in: Kerkinformatie 250, 21. (Interview door J. Kas).