Home/About OJKC/News/recent
 
MADIWODOVRZAZO
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
MADIWODOVRZAZO
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
MADIWODOVRZAZO
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
MADIWODOVRZAZO
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
MADIWODOVRZAZO
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
MADIWODOVRZAZO
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
MADIWODOVRZAZO
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
15 september 2017
Symposium omgaan diversiteit van leerlingen in onderwijs
Erik Renkema, lid van het OJKC en hogeschoolhoofddocent van Hogeschool Windesheim organiseert 22 november een interessant symposium over het omgaan met diversiteit van leerlingen in onderwijs. Meer info vind je via: https://www.windesheim.nl/over-windesheim/agenda/2017/november/symposium-voor-professionals-in-onderwijs-en-zorg/?utm_medium=email&utm_campaign=symposiumtheologienov2017&utm_source=uitnodiging
12 september 2017
Onderzoek naar bijbelgebruik in het nieuws
Nieuwsuur: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2192484-de-bijbel-op-school-je-kunt-het-ook-zien-als-wijsheidsboek.html en https://nos.nl/nieuwsuur/video/2192528-is-er-een-toekomst-voor-de-bijbel-in-het-onderwijs.html Radioprogramma Dit is de Dag: http://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/uitzendingen/516946-2017-09-11 (vanaf minuut 45) TV Enschede: http://www.tvenschedefm.nl/audio-enschedese-leerlingen-minder-geinteresseerd-in-bijbel/nieuws/item?989697 Family7: https://www.youtube.com/watch?v=WTDtoF_KCFg (vanaf minuut 4.10)
11 september 2017
Onderzoek bijbelgebruik op scholen afgerond
Onderzoek Verus naar Bijbelgebruik Leraren worstelen met Bijbel in de school De Bijbel wordt in de volle breedte van het christelijk onderwijs op veel verschillende manieren gebruikt. Leraren en leidinggevenden ervaren wel uitdagingen bij het gebruik van de Bijbel in de klas en de school: leerlingen zijn niet altijd geïnteresseerd, en ook collega’s weten soms niet goed wat ze met de Bijbel aan moeten. Leraren geven ook aan dat ze kennis en vaardigheden missen, met name om het gesprek met leerlingen te voeren en hen in staat te stellen zelf betekenis in de Bijbel te ontdekken. Dat blijkt uit een kwalitatief onderzoek in opdracht van Verus naar de plaats van de Bijbel in het christelijk primair en voortgezet onderwijs. Corina Nagel-Herweijer en dr. Elsbeth Visser-Vogel voerden het onderzoek namens de Protestantse Theologische Universiteit en de Christelijke Hogeschool Ede uit.